Sådan laver du en ny hjemmeside uden kodning

hjemmeside

Det har aldrig før været vigtigere at have en moderne, brugervenlig hjemmeside, hvad enten man er en større virksomhed eller et lille privatejet firma med 2 ansatte.

En hjemmeside der ser forældet eller rodet ud, kan skade din forretnings omdømme, og give potentielle kunder et indtryk af at din virksomheds troværdighed er mangelfuld – et stort problem på et så konkurrencepræget marked som internettet, hvor konkurrenterne kun ligger et enkelt museklik væk.

Men hvordan laver du en ny hjemmeside, hvis du aldrig har prøvet dette før, eller den gamle hjemmeside er så forældet, at de nye metoder forekommer som den rene science-fiction?

Lav en ny hjemmeside der er flot og funktionel

Det er naturligvis fedt at kunne hyre en webdesigner fra ITRoom der strikker en løsning sammen til dig, ved at kode siden op fra bunden.

Men i en dag hvor marketing sker lige så meget gennem hjemmesider som i den fysisk verden, er det vigtigt at du selv også er i stand til at bruge siden, rette i tekster og tilføje nogle ting her og der: Og medmindre du tilfældigvis kender en del til HTML-5 og CSS, er det næppe den rene leg at ændre tingene selv, efter din nye hjemmeside er blevet lavet.

Derfor er platforme hvor hjemmesiden nærmest designer sig selv med dit input en af de mest populære løsninger i 2018. Disse findes efterhånden overalt på markedet, men særligt WordPress er blevet et afholdt mærke her i norden. Platformen er nem at anvende og kan lave en ny hjemmeside let og hurtigt gennem de brugervenlige værktøjer.

Man vælger blot hvordan sidens ”skelet” skal se ud, og kan bagefter finpudse det ud fra egne ønsker, gennem et simpelt styresystem. Er man ikke en ørn til webdesign og webarkitektur tilbyder firmaer såsom ITroom.dk løsninger, hvor de gennem WordPress laver hjemmesiden for dig, og derefter tilbyder gratis support til opstartsfasen.

 

Hvordan skal din hjemmeside se ud?

En hjemmeside kan have mange funktioner: Nogle er salgssider, andre er informationssider eller anvendes til branding for at præsenterer internetbrugerne for alle de ting du kan tilbyde dem. De er, i sidste ende, en form for ”online visitkort”.
Fleishman-Hillard Public Relations og Digital Marketing Agency, der som navnet antyder beskæftiger sig med research indenfor marketing og konsumer adfærd, har kunne påvise at 87% af alle køb, hvad enten der er tale om produkter eller services, starter med at brugeren søger online – Enten for at finde det de efterspørger eller for at læse mere om firmaer de allerede har kendskab til gennem word-by-mouth.

Netop derfor er din nye hjemmesides førstehåndsindtryk vigtigt – virker din side for gammeldags eller uprofessionel, vil kunden klikke videre. Indenfor webdesign branchen er der her tale om den såkaldte ”5-sekunders regel”. En hjemmeside har 5 sekunder til at overbevise besøgende om at den er perfekt til deres formål, opnås dette ikke, taber internetbrugeren interesse for siden – og dit firma taber en potentiel kunde.
Din hjemmeside skal opfylde forskellige brugerbehov og forventninger, samtidigt med at der skabes balance mellem æstetik og funktionalitet.

Comments

Skriv et svar

Your email address will not be published. Name and email are required